Brev:
Gider ikke rigtig morgenmad og mellemmåltiderne
30. marts 2016
Alder:
10 mdr.
Gider ikke rigtig morgenmad og mellemmåltiderne
Hej Helen,
Har du et forslag til hvad vi kan gøre for, at vores datter vil spise morgenmad og mellemmåltider. Hun vågner kl. 7 og bliver tilbudt morgenmad kl. 7.30 (havregryn og banan). Men hun spiser næsten ingenting - jeg skal virkelig lokke noget i hende - hun vil ikke ske, så jeg giver hende med fingrene.
Kl. 9 bliver hun tilbudt en halv bolle og frugt, men hun spytter bollen ud, men vil gerne spise en del frugt. Herefter sover hun 30 min. Formiddagslur. Kl. 11-11.30 får hun frokost, hvor hun spiser næsten en hel rugbrød med forskelligt pålæg på. Idag ville hun dog næsten intet spise - hun spiste pålægget og spyttede brødet ud. Kl. 13.30 får hun flaske (200 ml), hvorefter hun sover hun middagslur (1 time - 1,5). Kl. 16 bliver hun tilbudt en halv bolle men spiser igen kun frugten dertil - og ost.
Kl. 18 er der aftensmad og her spiser ret godt af det. Kl. 19.30 får hun lidt havregryn og banan. Kl. 19.50 flaske (200 ml) og igen flaske kl. 23.30 (200 ml).
Jeg ved ikke, om den manglende lyst til morgenmad og mellemmåltider kan skyldes at hun bliver mæt af mælk? Eller om hun bare mest er til frugt og kød? Eller om hun ikke skal have mad hver 2. Time? Hvad tænker du?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mor til datter på næsten 10 mdr.